torsdag 8 september 2011

läker alla sår?


Tror ni att tiden läker alla sår?
Det tror inte jag

För att känna sorg när man är med/vart om en stor förlust, det är normalt o helt i sin ordning tycker jag.
Däremot är sorgearbetet viktigt o där är vi många som saknar kunskap i hur man går igenom ett sorgearbete.
Istället cirkulerar många myter o rädslor kring sorg i samhället, som kan göra att när man är uppe i en sorgeprocess blir man isolerad för omvärlden vet inte hur de ska möta en.

Sorg kan även förväxlas med en depression som medicineras, men det är bara en tillfällig lösning tror jag, den bästa lindringen som jag ser det just nu är att arbeta sig i genom sin sorg, släppa taget o gå vidare med en förnyad energi o glädje.
Så tycker jag man borde göra iaf.

Man kan även göra som jag sticka huvudet i sanden, stänga in sig o vara helt anti.
Det kan funka ett tag

Idag ska jag bara skita i allt, gråta, fundera o vara blä för jag hatar 8 sep.

Så hur är det tror ni tiden kan läka alla sår på nåt sätt?

2 kommentarer:

  1. Försök att sova en stund.
    Vissa saker kommer bli enklare med tiden för man lär sig leva med sorgen och saknaden, men försök att se tiden an nu och fokusera på det som är viktigt och finns nu.

    Ta hand om er och gör nåt för att sysselsätta tankarna så är snart dagen förbi

    SvaraRadera
  2. Emma vännen jag har tagit semester och kommer med flyget på sen em idag så jag är hemma vid kvällen.
    Du vet att jag mer en gärna vill att Maja och du följer med mig sen

    Längtar tills vi ses

    SvaraRadera

Tack för du kommentar det betyder mycket för mig o ger mig extra energi att kämpa vidare på min viktresa