söndag 4 september 2011

glad

Trots denna veckas urspårningar så har jag ändå gott ner 1.5 kg o det är jag enormt nöjd med då jag inte skötte slanka ren kur i några av dagarna.
Så fattar ni vad resultatet kan va nästa sö?
Jag knappt tänka tanken ens nåja solen skiner o Maja har just fått lägga sig i vagnen för att sova em i den undertiden som jag ska prromenera lite med kompisgrannen Marjorita.

På ons el om det är to kväll kör vi igång med lite hemma gympa hemma hos mig.
Öppet för omr alla mammor :-)
Marjorita är den som kommer leda sen har Colette talat om att hon kör gärna lite zumba el linedans med oss när vi känner varandra lite mer, så helt plötsligt inatt kom jag på att min oanvända källare som de förra ägarna hade som gillestuga kan inredas som vår träningslokal, matta finns o det är trevligt där även om jag inte gärna är där själv.
Jag har mest variit i vardagsrummet tills vinden blev inredd fför nu nästan bor Maja o jag där på vår vakna tid.

Hursom Crille fixar lite med lampor o så i min gillestuga o Marjorita o jag går ut o går undertiden.

En undran bara som jag missa att fråga Embla igår men kanske ni vet
Jag vet att man när man äter mat ska man inte dricka kafffe på maten då kaffet drar ur vitaminer o järn man just ätit i sig men när man pulvrar är det likdant då el kan jag ta lite kaffe isamband med lunchpåsen?

7 kommentarer:

  1. Ja, det har stor del med det, jag är född med dem men att banta o shakes o sånt gör det värre... men man får balansera!

    Hoppas allt är bra och grattis till 1.5 kg!!!!! Skit bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. I dont wanna burst your bubble vännen, men första veckan på alla VLCDkurer går man ner väldigt mycket, och det beror på att du tömmer vattendepåerna i kroppen. Troligen är minst 1 kg av de 1,5 kg du gått ner vatten, vilket du kommer gå upp igen när du börjar äta vanlig mat. Säger detta så du inte ska bli besviken om du inte går ner lika mycket eller mer nästa vecka :)

    Och drick kaffe du, jag har svårt att se att det skulle spela någon större roll :)

    Kraam!

    SvaraRadera
  3. Hej, vännen.
    Tack för din välskrivna och fina kommentar.
    Jag blev varm om hela hjärtat när jag läste den.

    Du verkar haft det tufft, du med och precis som du skriver till mig, så formar motgångarna oss, och vi blir de vi blir, men man väljer hur man vill bli formad. Antingen stannar man i det negativa eller så väljer man att gå vidare.
    Jag antar att jag står någonstans mitt emellan...

    Hoppas du får en bra söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Bra idé att ha gruppträningsrum i gillestugan! :-) Lycka till nu!

    SvaraRadera
  5. Grattis till fint minus =) Det där med kaffet kan jag dock inte svara pa da jag avskyr kaffe, hehe.

    Svar: Jo du har rätt, ibland maste man fa unna sig nat. Problemet är att det kommer sa mycket fester nu i september...sa det kommer bli mycket "unna" där. Men vi far se hur det gar.

    kram!

    SvaraRadera
  6. MINUS30KG: tack så mycket jag är glad även om det kanske är vatten

    KNYSHALSA: jag vet o jag är glad du påminner mig tack

    LUIZA: vad bra att du tog emot den så, vi får helt enkelt försöka vända det negga till nåt positivt svårt ibörjan men sen så...
    Jag tro hoppas o vet att en dag så kommer det lyckas för dig o då är jag där o grattar o säger med glädje i blicken "vad var det jag sa"

    UNDERBARA SARA: ja jag kom på det för jag kommer aldrig iväg annars o degar bara framför tvn på kvällen

    ELLEN: avsky kaffe va är du för en ;-) smart säger jag för kaffe är egentligen inte nyttigt o jag håller på att dra ner till 1 mugg på morgonen o funkar superbra men just idag var jag grymt sugen vid lunch

    SvaraRadera
  7. Grattis till fina resultat:) Vad duktig du är!!

    SvaraRadera

Tack för du kommentar det betyder mycket för mig o ger mig extra energi att kämpa vidare på min viktresa