måndag 5 september 2011

light läsk

Har hittat en ny blogg som verkar fantastisk bl.a. kan man läsa följande:

Lightläsk ökar riskerna för stroke, hjärtinfarkt och kärlsjukdom!

En ny studie visar att intag av lightläsk (ej vanlig läsk) associeras med ökade risker för stroke, hjärtinfarkt eller vaskulär dödsorsak. Individer som dricker lightläsk varje dag ökar sina risker för hjärt- och kärlsjukdom med 48%. Studien bygger på en uppföljning under nio års tid och utfördes av universitetet i Miami, Florida.

I en separat studie fann man att de personer med högst dagligt natriumintag nästintill tredubblade sina risker för stroke.

Källa: Mariana Markell, MD, Docent i medicin
SUNY downstate Medical Center

Nu dricker jag inte light läsk men det var ändå intressant läsning ycker jag.
Bild lånad av google clipart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du kommentar det betyder mycket för mig o ger mig extra energi att kämpa vidare på min viktresa